idag är en "längtahemdag"

Trivs väldigt bra här i Oslo, men vissa dagar längtar jag hem till tryggheten, alla vänner och familjen. Idag är en sån dag, eller rättare sagt ikväll.

Egentligen vill jag inte jobba så mycket som jag gör, men samtidigt vill jag kunna Spara pengar så vi kan fara ut och resa osv när vi kommer hem, samtidigt mår jag inte bra av att jobba så mycket som jag gör. Ibland känns det som att det går riktigt bra, det gör det när jag väl jobbar. Men när jag inte vet hur mycket jag kommer jobba varje vecka, på vilken barnhage jag ska osv blir det jobbigt, jag blir stressad osv. Hur ska jag hitta dit? Tänk om jag inte hinner? Måste skynda mig hem så jag hinner sova, tänk om nån följer efter mig hem och våldtar mig. Ja, ni förstår.

Nu låter det som att jag är jättenegativ till mina jobb, men nej. Det är jag inte, tycker om båda mina jobb. Men just Idag känns allt jäkligt jobbigt, och det måste det få göra ibland. Men när det känns jobbigt skulle jag helst vara hemma i Umeå..

Kommentarer
Postat av: N

Åh darl, så känner man ibland. Men då ska man inte fundera så mycket. Koka te, tänd ljus och pussas lite med Björn så lovar jag att det känns bättre/Din.

2009-08-31 @ 19:25:05
Postat av: Anonym

Jobba inte sönder dig själv gumman!

Märktes på dig att du inte var helt dig

själv då vi var där ibland. Våga tacka

nej till jobb så du mår bra! Kram

2009-09-02 @ 14:20:00
URL: http://jeaha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0