MIAMI!!!

Fyfan vad gött det var att sova i en säng, och sova i 10 h! Klockan är cirka 07.30 här just nu.
Men jag tar det från början...

Vi landade ju på arlanda 20.00 på tisdagkväll. Båda var sjuuukt trötta och insåg att vi inte kunde komma in till terminal 5 förrns dagen efter kring 5. (Planet gick 06.50) Vi gick och åt, kollade hotell, 2400 kronor. Nä, tänkte vi. Vi gick vidare till rest&fly, 745 kronor. Ett rum kvar, vi tar det! Sover några ynka timmar innan det är dags att kliva upp. 



Flög först till Paris. Och jag måte bara säga att där var jag i paradiset. När vi kom in i terminalen var det enbart märkesbutiker! Dessvärre hann vi inte titta så mycket, utan bara slänga i oss lite mat och sedan gå ombord på planet och den långa resan mot Miami. Den var lång, men det gick förvånansvärt bra kan jag säga :) Skönt!

När vi kom fram så fick vi stå i kö i evigheter för att "komma in i landet". Och när vi väl gjort det fick vi stå i kö i evigheter för att få hyrbilen. Och där började krånglet. Hon på hyrbilsfirman som vi pratat med sa att vi kunde önska bil, och då var det 3 bilar vi kunde välja mellan. Fråga mig inte namnen för det vet jag inte. Men när vi kom fram dit så sa hon att det inte var möjligt och vi hade blivit lurade av den tjejen och det fanns bara en bil vi kunde få för det priset. Men hon var snäll, så vi fick uppgradera bilen mot ett jäkligt bra pris. Björn var i himlen kan jag lova :) 

Sen kom vi fram till hotellet, efter många felkörningar trots gps. Vi var framme kring 7. Gick in på det hotellet som vi trodde (?) att vi skulle bo på. Men tydligen inte. Det var ett helt annat hotell, men låg bara 2 kvarter bort. Så vi körde dit. Och första intrycket var inte särskilt bra (jag är rätt kräsen av mig, hehe:)) Men när vi väl kom upp på rummet så blev vi båda väldigt positivt överraskade. Det var jättefint :) Sen får vi dessutom frukost på detta hotell, och det hade vi inte beställt! 

Vi tog en dusch och gick ut efteråt. Kikade i området. Det är verkligen skitfint här. Precis som man tänker att Miami ska vara. Jag frös dock litegrann igårkväll, var jäkligt trött (och grinig, hehe). Så vi var inte ute så länge. Kom isäng rätt tidigt, så har sovit nästan 10h inatt. Underbart :) Nu ska jag bara väcka Björn så ska vi fara till ett shoppingcenter. När vi varit där hinner vi förhoppningsvis hänga på stranden ett tag. 

Hoppas ni mår bra hemma ♥
Internet är förövrigt riktigt snabbt på hotellet så kommer nog uppdatera, iallafall här i Miami! Så gott jag kan:)








Kommentarer
Postat av: Natalie

Vad skönt att höra att allt gått bra och att det löste sig :) Ladda upp mycket bilder. Puss

2011-04-07 @ 15:37:48
URL: http://natalieg.blogg.se/
Postat av: mamma

NJUT av eran semester,kul att följa er här på bloggen!Kramar i massor!

2011-04-07 @ 20:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0